14.12.08

Освіта web 2.0



Напевно, найправильнішим визначенням освіта 2.0 буде наступна фраза: «Освіта 2.0 - це освіта на базі web 2.0». На цьому можна зупинитися і цим все сказано.

Тепер можна починати розкривати поняття. Наприклад, а що ж таке web 2.0. Найчастіше, при описі цього терміну вдаються до якихось речей, характерних для сервісів, якось наприклад, використання тегів, rss, мультимедійних можливостей. Проте web 2.0 - це не технічне поняття, а концептуальне. І від цього варто і йти.
Колись, коли дерева були великими, а інтернет тільки з'явився, увесь контент в інтернеті робився професіоналами, були люди, які уміли робити сторінки, чим і займалися. І були люди, які споживали цей контент. Тобто працювала схема: виробник контента - споживач, письменник - читач, професіонал - любитель.

А далі відбувся наступний крок - стали з'являтися домашні сторіночки Васі Пупкіна, от так і з'явився web 2.0. З часом з'явилися сервіси типа Youtube, LJ, які полегшували створення контента, тепер запрацювала наступна схема - "сам роблю, сам споживаю". Відмічу, всі ці сервіси не знадобилися б нікому, якби не прийшла ідея і розуміння того, що контент може робитися простими людьми. Виходить, web 2.0 - це концепція того, що кожен рівний у виробництві і споживанні контента в інтернеті.

Тепер проведемо аналогію з освітою. Отже, просто «освіта», стара модель, працювала таким чином - був один авторитет, вчитель, і були учні, які уважно його слухали, всі матеріали робив вчитель-професіонал. Потім відбувся знову-таки той же крок, аналогічний сторінці Васі Пупкіна - хтось із студентів виклав свої матеріали по предмету в інтернет.

І все, у нас уже освіта 2.0.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...