03.03.09

Дидактичні вимоги до сучасного уроку

Дидактичні вимоги до сучасного уроку - чітке формулювання освітніх завдань в цілому і його складових елементів, їх зв'язок з розвивають та виховними завданнями. 

Визначення місця в загальній системі уроків: 
- визначення оптимального змісту уроку відповідно з вимогою навчальної програми та цілями уроку, з урахуванням рівня підготовки і підготовленості учнів; 
- прогнозування рівня засвоєння учнями наукових знань, сформованості вмінь і навичок, як на уроці, так і на окремих його етапах; 
- вибір найбільш раціональних методів, прийомів і засобів навчання, стимулювання і контролю оптимального впливу їх на кожному етапі уроку, вибір, що забезпечує пізнавальну активність, поєднання різних форм колективної та індивідуальної роботи на уроці і максимальну самостійність в навчанні учнів; 
- реалізація на уроці всіх дидактичних принципів; 
- створення умов успішного навчання учнів. 


  
Основні типи уроків: 

1. Урок вивчення нового. Це: традиційний (комбінований), лекція, екскурсія, дослідницька робота, навчальний і трудовий практикум. Має на меті вивчення та первинне закріплення нових знань. 

2. Урок закріплення знань. Це: практикум, екскурсія, лабораторна робота, співбесіда, консультація. Має на меті вироблення вмінь по застосуванню знань. 

3. Урок комплексного застосування знань. Це: практикум, лабораторна робота, семінар і т.д. Має на меті вироблення вмінь самостійно застосовувати знання в комплексі, в нових умовах. 

4. Урок узагальнення й систематизації знань. Це: семінар, конференція, круглий стіл і т.д. Має на меті узагальнення одиничних знань в систему. 

5. Урок контролю, оцінки та корекції знань. Це: контрольна робота, залік, колоквіум, огляд знань і т.д. Має на меті визначити рівень оволодіння знаннями, вміннями та навичками. 

Структурні елементи навчального заняття 

ЕТАПИ 
Дидактичні завдання 
Показники реального результату рішення задачі 

1. Організація початку заняття. Підготовка учнів до роботи на занятіі.Полная готовність класу та обладнання, швидке включення учнів у діловій ритм. 

2. Перевірка виконання домашнього завдання. Встановлення правильності й усвідомлення виконання домашнього завдання всіма учнями, виявлення прогалин та їх коррекція.Оптімальность поєднання контролю, самоконтролю і взаімоконтроля для встановлення правильності виконання завдання та корекції прогалин. 

3. Підготовка до основного етапу заняття. Забезпечення мотивації і прийняття учнями мети, навчально-пізнавальної діяльності, актуалізація опорних знань та уменій.Готовность учнів до активної навчально-пізнавальної діяльності на основі опорних знань. 

4. Засвоєння нових знань і способів дій. Забезпечення сприйняття осмислення і первинного запам'ятовування знань і способів дій, зв'язків і відносин в об'єкті ізученія.Актівние дії учнів з об'ємом вивчення; максимальне використання самостійності в добування знань та оволодінні способами дій. 

5. Первинна перевірка розуміння. Встановлення правильності й усвідомлення засвоєння нового навчального матеріалу; виявлення прогалин та неправильних уявлень та їх коррекція.Усвоеніе сутності засвоювані знань і способів дій на репродуктивну рівні. Ліквідація типових помилок і неправильних уявлень у учнів. 

6. Закріплення знань і способів дій. Забезпечення засвоєння нових знань і способів дій на рівні застосування в зміненої сітуаціі.Самостоятельное виконання завдань, що вимагають застосування знань у знайомої і зміненої ситуації. 

7. Узагальнення та систематизація знань. Формування цілісної системи провідних знань з теми, курсу; виділення світоглядних ідей.Актівная і продуктивна діяльності учнів по включений частини в ціле, класифікації та систематизації, виявлення внутріпредметних імежкурсових зв'язків. 

8. Контроль та самоперевірки знань. Виявлення якості та рівня оволодіння знаннями і способами дій, забезпечення їх коррекціі.Полученіе достовірної інформації про досягнення всеміучащіміся планованих результатів навчання. 

9. Підведення підсумків заняття. Дати аналіз та оцінку успішності досягнення цілі і намітити перспективи подальшого работи.Адекватность самооцінки учня оцінці вчителя. Отримання учнями інформацііо реальних результатах навчання. 

10. Рефлексія. Мобілізація учнів на рефлексію своєї поведінки (мотивації, способів діяльності, спілкування). Засвоєння принципів саморегуляції і сотруднічества.Откритость учнів осмислення своїх дій і самооцінки. Прогнозування способів саморегуляції та співробітництва. 
  
11. Інформація про домашнє завдання. забезпечення розуміння мети, змісту і способів виконання домашнього завдання. Перевірка відповідних запісей.Реалізація необхідних і достатніх умов для успішного виконання домашнього завдання всіма учнями відповідно до актуальних рівнем їх розвитку. 

Етапи комбінованого уроку: 

Організація початку уроку 

Перевірка виконання домашнього завдання 

Всебічна перевірка знань 

Підготовка до засвоєння нового навчального матеріалу. 

Засвоєння нових знань. 

Первинна перевірка розуміння учнями нового матеріалу. 

Закріплення нових знань. 

Підведення підсумків уроку. 

Інформація про домашнє завдання, інструкція про його виконання. 


Етапи інших типів уроків включають як обов'язкові етапи: 

Організація початку уроку 

Підготовка до активному засвоєнню нового навчального матеріалу. 

Інформація про домашнє завдання, інструкція про його виконання

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...