22.01.12

Система для створення навчальних матеріалів

Система для створення навчальних матеріалів (Learning Content Development System (LCDS)) від Microsoft  - є безкоштовним інструментом, за допомогою якого учасники спільноти Microsoft Learning можуть створювати високоякісні, інтерактивні електронні курси; публікувати електронні курси, лише заповнивши прості форми LCDS, які дозволяють створювати високоспеціалізовані тексти, інтерактивні завдання, конкурси і питання, ігри, тести, анімаційні ефекти, демо-ролики та інші мультимедійні матеріали.
Вона є пробним ПЗ, про що зазначено в ліцензії і про її недоліки розповсюджуватися не можна :), тому зазначаю ряд її переваг:
  • безкоштовність,
  •  відомий і перевірений виробник,
  •  простота освоєння принципів роботи з програмою,
  • попередній перегляд курсу,
  •  індексування, що дозволяє виконувати пошук по вмісту,
  • зрозуміла структура курсу,
  • підтримка української мови у програмі,
  • наявність російського інтерфейсу,
  •  наявність розширеної довідки,
  • створення веб-матеріалів, відповідних набору стандартів доступному Sharable Object Reference Model (SCORM) 1,2 і придатних до використання в системах для управління навчанням, н-д, Moodle,
  • можливість завантаження або приєднання наявного умісту,
  • використання наявних зразків курсів.



Для роботи із LCDS слід зареєструватися і завантажити програму з російським інтерфейсом з сайту Microsoft. Після звичайної для продуктів Microsoft установки програми можна її запустити, натиснувши у списку програм у меню Пуск чи по іконці на робочому столі.
Програма має панель інструментів, а робоча область розділена на з частини: Структура курса, Шаблоны, Страница. Для створення нового курсу на панелі треба натиснути кнопку «Создать» і ввести назву курсу, який планується створити, та мову курсу.
Слід додати ту кількість модулів, уроків і тем, які планується охопити курсом. Згодом ї можна змінити, видалити, перенести чи перейменувати.


Кожен модуль, урок і тема може мати однакові або різні шаблони. Є кілька груп шаблонів:
1.    Інтерактив (Интерактив) – шаблони з інтерактивним умістом (наприклад, мультимедійні інтерактивні ролики і невеликі імітаційні вправи);
2.    Перегляд (Просмотр) – шаблони з можливістю додавання анімації, демонстрацій і відеороликів;
3.    Гра (Игра) – містить такі ігри як гра з сортуванням, гра з табличками, фліп-карти.
4.  Читання (Чтение) – шаблони з текстом, таблиціями та ілюстраціями, а також тестуванням;
5.    Спроба (Проба) - вправи, що імітують користувальницький інтерфейс, або інші практичні завдання, що дозволяють застосувати раніше отримані знання;
6.   Клас (Класс) - шаблон з текстом, таблицею та малюнком і можливістю додавання кількох сторінок.
Для кожної сторінки курсу можна обирати найбільш доцліьний шаблон, додати відповідний матеріал (текст, відео, графіку) і зберігали сторінки. 

У LCDS можна додати файли лише формату .swf чи .wmv.
Для створення елементів контрольних зрізів можна використовувати шаблони з інтерактивним умістом, наприклад, «Фліп карта», де треба заповнити шаблон правильними і неправильними твердженнями стосовно предмету вивчення.
У шаблоні Sequense Game з типу шаблонів «Интерактив» треба ввести інструкцію і покрокове виконання завдання.  Проходженні завдання студентммає розташувати відповіді у правильному порідку.

Для додавання глосарію обирається шаблон «Глоссарий» у типі шаблонів «Интерактив». Заповнення глосарію вимагає певних правил, без яких йог уміст не буде відображатися. Кожний термін треба вводити з нового абзацу, виділяючи напівжирним шрифтом, а самі визначення також з нового абазу не виділяючи ніяким шрифтом.

Слід зазначити, перед переходом до наступного елементу розробки курсу слід зберігати проект інакше всі зміни будуть втрачені. Про це, власне кажучи, програма сама попереджає.
Для того, щоб відкрити розроблюваний курс для редагування треба після завантаження програми обрати команду «Открыть» і зі списку наявних курсів, якщо він не один обрати потрібний.
У процесі створення курсу можна переглянути його вигляд, скориставшись функцією попереднього перегляду на панелі інструментів.
Створений курс розміщується за замовчуванням у теку, що називається як і курс, наприклад, windows_7 (C:\ProgramData\Microsoft Learning\LCDS\courses\windows_7). У цій теці у підтеці media вміщаються усі файли, які використовуються для створення курсу: аудіо, відео, графіка, документи, архіви. При додаванні цих файлів у курс вони беруться лише з цієї теки, якщо ми хочемо, щоб курс їх містив на виході.
Розроблений мультимедійний продукт можна зберегти у кількох типах:
1)    документ Word,
2)    індекс,
3)    пакет SCORM 1.2,
4)    медіа-карта (CSV-файл),
5)    єдиний пакет SCO,
6)    ескіз розділу.
Для того, щоб розроблену мультимедійну навчальну програму можна було запускати за допомогою браузера, треба зберегти її натиснувши «Создать индекс». Після цього відбувається генерація коду всіх сторінок курсу в один проект.
Після цього можна відкрити програму в Internet Explorer, запустивши  у теці курсу файл wrapper.htm.
Вигляд сторінки курсу

Вигляд фліп-карти
На сайті  є зразки курсів, які можна завантажити і використовувати для створення своїх курсів.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...